Vill du bli ledare?

Gymnastikförbundet anordnar ledarutbildningar för blivande barnledare och gruppträningsinstruktörer. Vill du veta mer kan du gå in på www.gymnastik.se/vast och titta under Utbildning. Är du ledare hos oss i minst två terminer står Lingförbundet för utbildningskostnaden.

För att bli ledare i Lingförbundet, kontakta kansliet för en intervju. Vi ser fram emot att träffa just dig!
När du är ledare hos oss innebär det att du har hand om minst en grupp under minst två terminer. Varje termin är 12 gånger (familje- och barngrupper) respektive 13 gånger (vuxengrupper). Gruppen är på en bestämd dag och plats under terminen. Du får ett litet arvode för varje pass som täcker resekostnader.

Vi hjälper till med material, musik och inspiration för att du ska kunna hålla dina pass så bra som möjligt och känna dig trygg i att leda gruppen. När du är ledare hos oss betalar vi även din vidareutbildning för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt för att leda grupperna på ett säkert, roligt och funktionellt sätt.

Ledare för familjegympa

Som ledare i en familjegympa-grupp är du ensam ansvarig för hela gruppen. Föräldrarna är alltid med och har därmed ansvar för sina barn. Ditt ansvar är att planera lektionerna utefter våra färdiga klassplaneringar, se till att de genomförs på ett bra sätt och registrera närvaron.
Läs mer om familjegympa.

Ledare för barngympa

När man är ledare för en barngrupp är man alltid två ledare för gruppen. Helst vill vi att båda är utbildade ledare, annars är man en utbildad ledare och en hjälpledare. På barngymnastiken är barnen själva utan föräldrar, så därför är grupperna mindre. Som ledare är du ansvarig för barnen, att planera lektionerna utefter våra färdiga klassplaneringar, genomföra lektionerna och för att registrera närvaron.
Lär mer om barngympa.

Ledare för vuxengrupper

Att vara gruppträningsinstruktör för vuxengrupper innebär att du tar mycket eget ansvar för att planera ett bra träningspass som man vanligtvis har samma för hela terminen. Vi strävar efter att ta ett brett utbud av träningspass, men huvudfokus ligger på medelgympa där vi tränar både kondition, styrka och koordination.
Läs mer om gruppträning.

Är du intresserad maila oss på info@lingforbundet.se