Årsmötet 28/3

Skrivet: fredag mars 29, 2019

På Lingförbundets årsmöte den 28 mars valdes Niklas Sandén till ny ordförande. Niklas har suttit som vice ordförande och vi önskar honom stort lycka till i sin nya roll. Niklas hittar man också som ledare för qigong i Haga på onsdagar. Vi tackar avgående ordförande Alexandra Derle för sitt goda ledarskap under flera år i föreningen. Vi är glada över att få behålla henne som gruppträningsledare i Haga.

Två nya ledarmöter valdes in i styrelsen. Erica Wallenius har varit med i föreningen under många år. Först som gymnast, sedan barnledare och gruppträningsledare. Erica har också tidigare varit med i styrelsen och vi välkomnar henne tillbaka. Marianne Bröns är sedan några åt tillbaka en av våra gruppträningsledare i Haga och har en gedigen erfarenhet av friskvård och motionsgymnastik. Vi önskar henne varmt välkommen!

Vi tackar alla medlemmar som deltog på årsmötet och ser fram emot ett nytt härligt gymnastikår med Lingförbundet!