Lingförbundets kansli har sommarstängt!

Skrivet: torsdag juni 27, 2019

Under vecka 27-32 har kansliet sommarstängt och det kommer att vara svårt att få tag på oss. Vi kommer inte att ha någon telefontid under denna period och det kommer att ta betydligt längre tid än vanligt att få svar på mail. Vi har därför sammanställt svar på några av de vanligaste frågorna och hoppas att det kan hjälpa dig så länge.

När börjar höstterminen?

• Alla barngrupper, familjegympa, gympa kidz och truppgymnastik börjar vecka 37. Gruppträningen börjar vecka 36. Skulle det vara något undantag så kommer vi att maila ut information till den gruppen.

Hur vet jag att mitt barn fått en plats?

• Alla barn som gått i Lingförbundets gymnastik under vårterminen har kvar sin plats även till hösten. Förutsatt att man inte meddelat att man ska sluta. Finns det lediga platser i en grupp eller om vi startat upp nya grupper så kommer vi att fylla på med barn från kön. Vi kommer att skicka ut en kallelse i augusti till alla som fått en plats. Får vi avbokningar så erbjuder vi platsen till nästa barn på kö. Får man en reservplats så kan det alltså ske ganska kort inpå terminsstart.

Hur anmäler jag mitt barn?

• Anmälan gör du genom att fylla i ett formulär här på hemsidan. Till höger på startsidan finns en bild på två barn och knappen ”Anmäl ditt barn här”

Räcker det att låta bli att betala fakturan om man inte vill ha platsen?

• Nej. Meddela oss så snart som möjligt via mail om du vet att ditt barn inte ska fortsätta. Vi har många barn på kö och då kan vi erbjuda någon annan platsen istället.

Får mitt barn lov att prova på gratis?

• Nej. Man betalar för en plats i gruppen och då blir barnet även försäkrat.

Behöver jag anmäla mig för att vara med på gruppträningspassen?

• Du är välkommen att prova på ett gruppträningspass gratis innan du bestämmer dig för om du vill fortsätta att träna med Lingförbundet. Vill du det så kan du antingen fylla i en anmälan här på vår hemsida eller skicka ett mail till oss med följande kontaktuppgifter: Namn, personnummer, adress, telefonnummer och mailadress. Sedan skickar vi ut en faktura till dig.

Kan jag gå på vilket gruppträningspass jag vill?

• Ja. Har du betalat din träningsavgift och medlemsavgift så är du välkommen att träna obegränsat på samtliga av Lingförbundets gruppträningspass.

Trevlig sommar!