Det finns fortfarande platser kvar i många av höstens gruppen. In och anmäl ditt barn till gymnastik HT-20!

Vill du bli ledare hos Lingförbundet?

Lingförbundet är ständigt i behov av nya ledare. Vi är en ideell förening och är beroende av att föräldrar hjälper till som ledare i många av våra grupper.
Att vara ledare hos oss innebär det att du ansvarar för minst en grupp under minst två terminer. Varje termin är 12 gånger för familje- och barngrupper respektive 13 gånger för gruppträning för vuxna. Gruppen tränar samma dag och tid varje vecka och du får ett litet arvode för varje pass som du leder.

Gymnastikförbundet anordnar ledarutbildningar för blivande barnledare och gruppträningsinstruktörer. Är du ledare hos oss i minst två terminer står Lingförbundet för utbildningskostnaden. När du är ledare hos oss betalar vi även vidareutbildningar för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt för att leda grupperna på ett säkert, roligt och funktionellt sätt. Lingförbundets kansli stöttar dig med material, musik och inspiration för att du ska kunna planera och hålla dina pass så bra som möjligt samt känna dig trygg i att leda gruppen.

Ledare för familjegympa

Som ledare för en familjegympagrupp är du antingen ensam ansvarig för hela gruppen eller har en hjälpledare med dig. Föräldrarna till barnen är med på lektionen och har därmed ansvar för sina egna barn. Ditt ansvar som ledare är att planera lektionerna i förväg, samla barnen och bocka av närvaro och sedan leda lektionen så att den genomförs på ett roligt, utvecklande och säkert sätt.

Klicka här för att läsa mer om familjegymnastiken.

Ledare för barngymnastik 5-13 år

I våra barngrupper finns det alltid minst två ledare för gruppen. Helst vill vi att båda är utbildade ledare, annars är det minst en utbildad ledare och övriga är hjälpledare. På barngymnastiken deltar barnen utan sina föräldrar och därför blir det ledarna som har ansvar för alla barn. Ditt ansvar som ledare är även att planera lektionerna i förväg, samla barnen och bocka av närvaro och sedan leda lektionen så att den genomförs på ett roligt, utvecklande och säkert sätt. Barngymnastiken är uppdelad i tre olika nivåer, Bas, Bas II och fortsättning. I fortsättningsgrupperna bör minst en ledare ha vidareutbildat sig efter Basutbildningen eftersom gymnasterna i dessa grupper tränar på lite svårare övningar.

Klicka här för att läsa mer om barngymnastiken.

Ledare för gruppträningspass

Att vara gruppträningsinstruktör för vuxengrupper innebär att du tar mycket eget ansvar. Du leder passet ensam och du väljer själv musik och övningar till ditt pass. Vanligtvis har man samma pass en hel termin och gör därefter ett nytt. Vi strävar efter att ta ett brett utbud av träningspass men huvudfokus ligger på pass som inkluderar kondition, styrka och rörlighet.

Klicka här för att läsa mer om Lingförbundets gruppträning.

Är du intresserad av att bli ledare hos Lingförbundet? Maila oss gärna på info@lingforbundet.se så berättar vi mer!