Barngymnastik

Anmäl ditt barn här

Barngymnastiken vänder sig till barn i åldern ca 5 - 7 år . Vi erbjuder en lekfull och allsidig träning där vi tränar motorik, koordination, grundformer och enkla gymnastikövningar såsom kullerbytta, handstående och ljushopp på plint.

Lektionerna genomsyras av rörelseglädje och vi använder oss av lek, musik och många olika redskap.

En vanlig lektion innehåller samling, uppvärmning, gemensam byggnad av redskapsbana för träning, lek och en avslutning.

Rörelse är ett viktigt inslag i barnens tillvaro. Genom rörelse får barnen erfarenheter som ligger till grund för fortsatt inlärning och samspel med omgivningen. Idag vet vi att en god koordination är en förutsättning för en naturlig intellektuell utveckling. Därför strävar vi efter att erbjuda barnen en god träning i grundformer som springa, hoppa, klättra, hänga, rulla och balansera. Vi vill också att barnen ska få uppleva rörelseglädje till musik och samvaro med andra.

Plats Födelseår Dag Tid Övrigt
Centrum
Hagahuset 2014 Söndag 14:00
Hagahuset 2013 Söndag 14:45
Mölndal
Eklandaskolan 2014 Söndag 11:30
Eklandaskolan 2013 Söndag 12:30
Hisingen
Lerlyckeskolan 2013-2014 Torsdag 18:00
Skutehagen 2013-2014 Söndag 10:00
Skutehagen 2012-2013 Söndag 16:00
Väster
Öster

Att tänka på

Föräldrar är välkomna att närvara i salen endast under första och sista gången på terminen. Om något barn vill att en förälder stannar ytterligare någon gång, sker det i samråd med ledaren.

• Barnen ska vara barfota. Lämplig klädsel för övrigt är shorts/tights och t-shirt eller gymnastikdräkt.
  • Sätt upp långt hår och ta av smycken!
  • Tänk på att komma i tid, främst för ert barns skull.
  • Drick gärna vatten före och efter, men inte under passet.

Värdesaker kan tas in i gymnastiksalen och lämnas på lämplig plats. Fotografering i gympasalen eller i omklädningsrummet är inte tillåten.

Priser barngymnastik

Medlemsavgift 100 kr/år