Familjegymnastik

Anmäl ditt barn här

Familjegymnastiken vänder sig till familjer med barn i åldern 2-3 år. Tillsammans rör vi på oss och har kul samtidigt som barnen får en allsidig träning.

Lektionerna genomsyras av rörelseglädje och vi använder oss av lek, musik och många olika redskap. Vi tränar motorik, koordination och grundformer.

En vanlig lektion innehåller samling, uppvärmning, gemensam byggnad av redskapsbana för träning, lek och en avslutning.

Rörelse är ett viktigt inslag i barnens tillvaro. Genom rörelse får barnen erfarenheter som ligger till grund för fortsatt inlärning och samspel med omgivningen. Idag vet vi att en god koordination är en förutsättning för en naturlig intellektuell utveckling. Därför strävar vi efter att erbjuda barnen en god träning i grundformer som springa, hoppa, klättra, hänga, rulla och balansera. Vi vill också att barnen ska få uppleva rörelseglädje till musik och samvaro med andra.

Plats Födelseår Dag Tid Övrigt
Centrum
Hagahuset 2014-2015 Söndag 14:00
Hagahuset Obs endast 2013 Söndag 15:00
Mölndal
Eklandaskolan 2014-2015 Söndag 10:30
Hisingen
Björlandagården 2014-2015 Lördag 08.30
Lerlyckeskolan 2014-2015 Torsdag 17:15
Skutehagen 2014-2015 Söndag 09.00
Öster
Kärralundsskolan Obs endast 2013 Tisdag 17:00

Att tänka på

Tanken med familjegymnastiken är att barn och vuxen ska ha roligt tillsammans. Det är därför viktigt att även föräldrarna är ombytta och aktiva under passet.

• Barnen ska vara barfota. EJ bara strumpor pga. halkrisken. Lämplig klädsel för övrigt är shorts/tights och t-shirt eller gymnastikdräkt.
  • Sätt upp långt hår!
  • Tänk på att komma i tid, både för er egen familjs skull och av hänsyn till de andra deltagarna.
  • Drick gärna vatten före och efter, men inte under passet.

Vi vill att mobiltelefoner ska vara avstängda under lektionerna. Värdesaker kan tas in i gymnastiksalen och lämnas på lämplig plats.

Priser familjegymnasik

1 barn 1 vuxen 650 sek/termin
2 barn 1 vuxen 750 sek/termin
3 barn 1 vuxen 850 sek/termin

Medlemsavgiften är 100 kronor per person och år.