LINGFÖRBUNDET

Frågor och svar

När börjar och slutar terminen?
- Höstterminen börjar vecka 37 och slutar vecka 49
- Vårterminen börjar vecka 3 och slutar vecka 20

Det är uppehåll under höstlovet vecka 44, sportlovet vecka 7 och påsklovet (veckonummer varierar).

Vad ska mitt barn ha på sig?
Träningen sker barfota och vi ser helst att man använder kläder som sitter tight - detta för att minska risken för att ledaren trasslar in sig vid passning eller att barnen fastnar i redskap. Tröjor med huvor kan användas under uppvärmning, men under träning bör dessa undvikas. Undvik även alla typer av smycken och se till att sätta upp långt hår i tofs eller fläta.

Kan jag betala för enstaka tillfällen?
Nej, du betalar för en plats i gruppen, inte för antalet för antalet träningar som ditt barn deltar.

Kan jag få tillbaka hela avgiften om mitt barn endast deltar första gången och sen vill sluta?
Vi behåller en administrativ avgift på 200 kr, resten betalas tillbaka förutsatt att kansliet informeras via mail eller telefon innan det andra träningstillfället. Detta så att vi har chans att erbjuda er plats till ett annat barn.

Kan jag få reducerad avgift om barnet slutar under terminens gång?
Nej, vi betalar endast tillbaka en del av träningsavgiften om du kan uppvisa läkarintyg på sjukdom eller skada. Vi betalar inte tillbaka medlemsavgiften.

Kan jag boka mitt barn till flera grupper samtidigt?
Nej, du kan endast boka en plats per barn.

Vad innebär licensavgift?
Licensen är en extra försäkring på 180 kr som behövs i de grupper som hoppar trampett och tränar volter. Detta gäller även uppbyggnader och  förövningar som innehåller rotationer. I licensavgiften ingår även i tävlingsförsäkring.