LINGFÖRBUNDET

Lingförbundets gruppträning

Lingförbundet erbjuder gruppträning för vuxna och seniorer. Alla som vill är välkomna och det spelar ingen roll om du är nybörjare eller van motionär!

Nya motionärer är välkomna att prova på gratis en vecka innan man bestämmer sig för om man vill fortsätta. När du sedan har betalat din träningsavgift får du lov att träna obegränsat på samtliga av Lingförbundets gruppträningspass under hela terminen

Lingförbundets verksamhet är utspridd över hela Göteborg - klicka gärna på fliken "Tid och plats" ovan för att hitta vilka grupper som passar dig bäst.

Lingförbundets olika typer av gruppträningspass

Medelgympa med bålfokus Gympa med mycket styrka och fokus på bålstabilitet och smidighet

Medelgympa med ryggfokus Gympa med extra fokus på styrka och rörlighet i rygg och bål

Seniorgympa

Seniorpass anpassade för dig som är äldre. Passen har extra betoning på rörlighet, balans och stabilitet. Det ges tid åt att komma ner och upp från golvet samt för byte mellan övningarna

Cirkelstyrka Cirkelträning med fokus på styrka

Styrka Bas

Gympa med fokus på styrka och där vi undviker hopp

Yoga Kombinerar styrka och avslappning då man tränar både kropp och sinne. Yoga utövas för att minska stress, hålla kroppen smidig, och öka välbefinnande och hälsa

Zumba Pass med Zumba-stegkombinationer och dansinspiration. Träning av kondition, koordination och koreografi till härliga toner av latinamerikanskt musik

Zumba toning

Pass med Zumba-stegkombinationer och dansinspiration. Träning av kondition, koordination och koreografi till härliga toner av latinamerikanskt musik. Här görs även vissa styrkeövningar med hantlar

EFIT

EFIT står för Effektiv Funktionell Intensiv Träning och är inspirerad av den amerikanska träningsformen Crossfit. Du använder din egen kropp som motstånd i många av övningarna men även redskap som exempelvis hantlar, gummiband och kettlebells. Det är olika övningar vid varje träningstillfälle – vilket är bra för muskelminnet och kroppen! Det är en tuff men rolig träningsform som gör dig allsidigt vältränad.

Passar både dig som är relativt otränad och dig som är vältränad och vill utmana din förmåga, då du själv styr över din nivå. Eftersom passen görs på tid upptäcker du annorlunda sätt att mäta dina framsteg och får nya perspektiv på din träning: Hur många armhävningar hinner jag göra på tre minuter eller hur lång tid tar det att göra trettio armhävningar?

Seniorgympan i Askim, Salming Arena