Information om bokning

Inställd gruppträning på grund av skärpta allmänna råd!

Folkhälsomyndigheten har gått ut med lokala restriktioner för att minska smittspridningen i Västra Götaland. Enligt de rekommendationerna avråds föreningar från att bedriva idrottsverksamhet för personer födda senare än 2005. Därför måste Lingförbundet dessvärre ställa in all gruppträning inomhus för vuxna och seniorer fram till och med den 19 november. Därefter får vi se vad se hur läget ser ut. Vi kommer såklart att följa de allmänna råd och riktlinjer som gäller.

Se informationen från Svenska gymnastikförbundet och Riksidrottsförbundet här:

Lingförbundets gruppträning

Lingförbundet erbjuder gruppträning för vuxna och seniorer. Alla som vill är välkomna och det spelar ingen roll om du är nybörjare eller van motionär!

Nya motionärer är välkomna att prova på en gång gratis innan man bestämmer sig för om man vill fortsätta. När du sedan har betalat din träningsavgift får du lov att träna obegränsat på samtliga av Lingförbundets gruppträningspass under hela terminen.

Lingförbundets verksamhet är utspridd över hela Göteborg så klicka gärna på fliken "Tid och plats" för att hitta vilka grupper som passar dig bäst.

Lingförbundet erbjuder olika typer av gruppträningspass

• Medelgympa
Allsidig träning som inkluderar styrka, rörlighet och kondition.

• Medelgympa med bålfokus
Gympa med mycket styrka och fokus på bålstabilitet och smidighet.

• Medelgympa med ryggfokus
Gympa med extra fokus på styrka och rörlighet i rygg och bål.

• Seniorgympa
Våra seniorpass är anpassade för dig som är äldre. Passen har extra betoning på rörlighet, balans och stabilitet. Det ges tid åt att komma ner och upp från golvet samt för byte mellan övningarna.

• Cirkelstyrka

• Yoga
Detta är ett sätt att kombinera styrka och avslappning eftersom du tränar både kropp och sinne. Yoga utövas för att minska stress, hålla kroppen smidig, och öka välbefinnande och hälsa.

• Zumba

• Zumba toning
Detta är ett pass med Zumba-stegkombinationer och dansinspiration. Du tränar kondition, koordination och koreograf till härliga toner av latinamerikanskt musik. Här görs även vissa styrkeövningar med hantlar.

• EFIT

EFIT står för Effektiv Funktionell Intensiv Träning och är inspirerad av den amerikanska träningsformen Crossfit. Du använder din egen kropp som motstånd i många av övningarna men även redskap som exempelvis hantlar, gummiband och kettlebells. Det är olika övningar vid varje träningstillfälle – vilket är bra för muskelminnet och kroppen! Det är en tuff men rolig träningsform som gör dig allsidigt vältränad.

Passar både dig som är relativt otränad och dig som är vältränad och vill utmana din förmåga, då du själv styr över din nivå. Eftersom passen görs på tid upptäcker du annorlunda sätt att mäta dina framsteg och får nya perspektiv på din träning: Hur många armhävningar hinner jag göra på tre minuter eller hur lång tid tar det att göra trettio armhävningar?

Seniorgympan i Askim, Salming Arena