Glöm inte att boka din plats inför höstterminen! Bokningen öppnar för köande den 24/6 och den 1/7 för nya medlemmar!

Välkommen till Lingförbundet!

Lingförbundet är en av Göteborgs största gymnastikföreningar med drygt 1300 medlemmar. Våra närmare 70 grupper håller igång i gymnastiksalar och idrottshallar runt om i Göteborg med omnejd.

Vi är en breddgymnastikförening med tävlingsverksamhet. Vi vill att du ska trivas med dig själv och med oss. Vi utbildar och fortbildar kontinuerligt våra ledare så att de kan erbjuda dig en väl anpassad och genomtänkt träning.

1 juli öppnar bokningen av platser till höstterminen!
2020-06-30 08:09

Onsdagen den 1 juli öppnar vi bokningen till familj- och barngymnastik så att nya medlemmar kan boka en plats till HT-20. Skynda dig in och boka! Vissa grupper är väldigt populära och platserna försvinner snabbt.

Klicka här för att komma till bokningssidan.
Sommarläger på Gothia Arena
2020-06-24 16:42

Under sommaren 2020 anordnar Lingförbundet ett dagläger för gymnaster i föreningens fortsättningsgrupper och yngre truppgrupper.

Datum: 11-13/8, dvs tisdag-torsdag vecka 33

Tid: 09:00-13:00

Plats: Gothia Arena, ligger på Ängåsvallen 20 (Högsbo Baskets arena i Frölunda)

Pris: 639 kr

Dessa tre dagar kommer att fyllas med massor av gymnastik, lek och skoj. Barnen kommer att få testa på en mängd olika redskapsstationer, bland annat med trampett och luftgolv. Eftersom grundövningar som kullerbytta, handstående och hjulning är så viktigt för att kunna lära sig svårare övningar så kommer det vara en del av träningen varje dag. Men gymnasterna kommer också att få chansen att träna mycket på övningar inför handvolt, flickis och volt. Det kommer att finnas utbildade och erfarna ledare på plats som hjälper till med pass vid inlärning av nya övningar. Vi kommer att dela in gymnasterna i grupper baserat på kunskap och ålder för att alla barn ska få chans att både utmanas och ha roligt.

Det finns ett begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller. Klicka här för att boka en plats till lägret. När du fyllt i din mailadress och loggat in kommer du att se samtliga av Lingförbundets grupper. Välj då den som heter Sommarläger.

Välkommen till Lingförbundets nya hemsida!
2020-06-17 08:24

Äntligen är vi igång med den nya hemsidan! Vi hoppas att det nu ska bli enklare för er att hitta den information ni söker.
Nytt inför höstterminen 2020
2020-06-02 16:57

Lingförbundet har nu uppgraderat till en ny version av vårt boknings- och administrationssystem Sportadmin. Vi kommer att bli mer digitaliserade och det kommer att bli smidigare både för Lingförbundets medlemmar och för kanslipersonalen.

Successivt kommer vi att förenkla vår köfunktion och inför höstterminen kommer alla medlemmar att betala sina avgifter via någon av våra tre nya digitala betalningsmetoder.

De betalningsmöjligheter vi erbjuder är:

• Kortbetalning

• Fakturabetalning

• Delbetalning

För samtliga betalningar tillkommer det en administrationsavgift mellan 9 - 59 kr. Denna avgift täcker transaktionskostnader och de nya digitala funktionerna. Det är alltså administrationsavgiften som gör det möjligt för oss att automatisera betalningsprocessen. Kanslipersonalen frigör nu många timmar som tidigare gått åt till att manuellt registrera och hantera fakturor. Den delen sköter nu vår betalpartner Billmate åt oss. Det gör att vi istället kan lägga vår tid på det vi verkligen vill - att utveckla föreningen. Den administrativa avgiften köper helt enkelt oss mer tid och förenklar vår administration.

För dig som medlem innebär det en smidigare upplevelse vid anmälan och betalning, och du får fler betalningsmetoder att välja mellan. En annan nyhet är att du får tillgång till MedlemsAppen. Där kan du bland annat se ditt/dina barns aktiviteter, utskick från Lingförbundet, och dina betalningar. Du får även tillgång till ditt medlemskort digitalt i appen och kan ta del av föreningens erbjudanden. Ladda gärna ner ”SportAdmin MedlemsApp” från AppStore eller Google Play!

Nytt datum för årsmötet - välkommen den 4 juni!
2020-05-25 10:21

Alla medlemmar är välkomna att delta på Lingförbundets Årsmöte torsdagen den 4 juni klockan 18.00. Årsmötet kommer att hållas på Salming Arena med på grund av den rådande situationen med Covid-19 så kommer vi att ha ett begränsat antal platser där. Det är därför först till kvarn som gäller. För dem som inte får plats eller på grund av smittorisken väljer att stanna hemma så kommer det finnas möjlighet att delta digitalt på mötet.

Rösträtt har de medlemmar som betalat sina avgifter och fyller lägst 16 år under mötesåret. Anmäl dig till info@lingforbundet.se senast den 25 maj 2020.

Varmt välkomna!

Lingförbundet finns nu på Instagram!
2019-05-16 13:24
In och följ @lingforbundet för att se vad som händer i föreningen och på kansliet!
Bamse hälsade på seniorgympan på Salming Arena!
2019-05-16 13:21

Att röra på sig är något som är viktigt oavsett ålder tycker Bamse. Tillsammans med Lingförbundets seniorer tränade han därför styrka och kondition på Salming Arena. Det var ett svettigt träningspass och Bamse blev mycket imponerad av våra duktiga motionärer!