LINGFÖRBUNDET

Vanliga frågor

När börjar och slutar terminen?
- Höstterminen börjar vecka 37 och slutar vecka 49
- Vårterminen börjar vecka 3 och slutar vecka 17-20 beroende på grupp

Det är uppehåll under höstlovet vecka 44, sportlovet vecka 7 och påsklovet (veckonummer varierar).

Vad ska mitt barn ha på sig?
Träningen sker barfota och vi ser helst att man använder kläder som sitter tight - detta för att minska risken för att ledaren trasslar in sig vid passning eller att barnen fastnar i redskap. Tröjor med huvor kan användas under uppvärmning, men under träning bör dessa undvikas. Undvik även alla typer av smycken och se till att sätta upp långt hår i tofs eller fläta.

Hur hittar jag till gymnastiksalen?
Vi har samlat alla adresser till våra gymnastiksalar här

Måste samma förälder vara med på familjegymnastiken hela terminen?
Nej, det går bra att turas om. Huvudsaken är att en vuxen är med sitt barn på gymnastiken varje vecka.

Kan jag betala för enstaka tillfällen?
Nej, du betalar för en plats i gruppen, inte för antalet för antalet träningar som ditt barn deltar.

Kan jag få tillbaka hela avgiften om mitt barn endast deltar första gången och sen vill sluta?
Vi behåller en administrativ avgift på 200 kr, resten betalas tillbaka förutsatt att kansliet informeras via mail eller telefon innan det andra träningstillfället. Detta så att vi har chans att erbjuda er plats till ett annat barn.

Kan jag få reducerad avgift om barnet slutar under terminens gång?
Nej, vi betalar endast tillbaka en del av träningsavgiften om du kan uppvisa läkarintyg på sjukdom eller skada. Vi betalar inte tillbaka medlemsavgiften.

Kan jag boka mitt barn till flera grupper samtidigt?
Nej, du kan endast boka en plats per barn.

Kan jag boka mitt barn till en grupp trots att han/hon inte har åldern inne för gruppen ännu?
Vi uppskattar om ni respekterar de ålders- och nivåindelningar vi har satt. Om det dock är så att ditt barn fyller sent på året och kommer ha åldern inne under gällande år går det bra att boka ändå.

Vad innebär licensavgift?
Licensen är en extra försäkring på 150/180 kr som behövs i de grupper som hoppar trampett och tränar volter. Detta gäller även uppbyggnader och  förövningar som innehåller rotationer. I licensavgiften på 180 kr ingår även i tävlingsförsäkring.

Gruppen är full - finns det ett kösystem och hur fungerar det?
Om den grupp som du vill boka in ditt barn i är full kan du välja att sätta upp dig på bevakningslistan till gruppen. Detta görs på vår bokningssida genom att logga in, klicka på den grupp som du är intresserad av och sedan på Bevaka grupp. Fyll i uppgifterna som behövs och ditt barn står nu i kö. Om plats öppnas upp i gruppen kommer ett mail att gå ut till alla som står på kölistan och det är först till kvarn som gäller, alltså ingen specifik nummerordning i kön.